Dag 5 - Rocculamera

6 september 2013 - Roccalumera, Italië

Misschien is het je opgevallen dat de foto's van de gister en eergisteren vlekken vertoonden. Reden om op zoek te gaan een reparateur. Het toeval wil dat een servicecentre van Panasonic in Palermo zit. Het zit nota bene vlak langs de snelweg waar we overheen moeten op weg naar onze tweede stop op Sicilië. Dus op de gok toch maar langsgereden. Als we om 12 uur aankomen zegt de man hoopvol dat ie de klacht kan verhelpen en dat we de camera al rond 18 uur kunnen komen afhalen. Maar daar hebben wij  helaas niks aan, we hebben nog een ritje van ongeveer 300 km voor de boeg. Hij snapt t: drie kwartier later staan we weer buiten met een camera die gerepareerd is voor slechts €25,-. Dat kan ook alleen maar hier denk ik.
We rijden door op weg naar Rocculamera en maken een tussenstop in een prachtig stadje Cefalu. We maken hier een wandeling van een paar uur en doen als bijna vanzelfsprekend ook hier weer de kathedraal aan. Je zou er bijna wat van gaan denken.
Om 18 uur komen we in ons hotel aan, een soort Fawlty Towers. Een overdreven aardige hotelier wijst ons de kamer, waar van alles aan mankeert. Een kamerruil is noodzakelijk, die naar later blijkt niet veel te hebben opgeleverd. Hier valt de douchekop van de muur en blijkt de koelkast te zijn ontvreemd. Hadden we toch maar dat iets duurdere 4 sterren hotel moeten nemen.............